education01
education01
education02
education03a
education03b
education04
education05
education06
education07

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ


Α. Προϋποθέσεις

Το Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας «ΑΙΩΝ» παρέχει μεταπτυχιακή τετραετή εκπαίδευση στη συγκεκριμένη μέθοδο. Απευθύνεται σε όσους έχουν σχέση με την ψυχική υγεία, την εκπαίδευση, το θεάτρο και γενικότερα με τις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες.

Β. Αρχές

Η Δραματοθεραπεία αποδέχεται όλες τις ψυχοθεραπευτικές αρχές της  Ευρωπαϊκής Ένωσης Ψυχοθεραπείας καθώς επίσης μεθόδους και τεχνικές της θεατρικής πράξης.
Πιο συγκεκριμένα στο Ινστιτούτο μας εφαρμόζουμε «Το μοντέλο των τριών τριγώνων».     
Το μοντέλο αυτό λειτουργεί μέσα από 3 επίπεδα τα οποία  αλληλοσυμπληρώνονται και συναποτελούν την εκπαίδευση του δραματοθεραπευτή.Υιοθετεί επιστημονικές και καλλιτεχνικές αρχές, φιλοσοφικές θέσεις και ηθικές αξίες.
Στο πρώτο επίπεδο διερευνάται, αποκαλύπτεται και εμπλουτίζεται η δυναμική τριαδική σχέση, Δραματοθεραπείας,, Δράματος και Ψυχοθεραπείας.  Πως οι χώροι του δράματος και της ψυχοθεραπείας συναντούνται στην δημιουργία ενός καινούργιου χώρου, ποια αναγκαιότητα υπαγορεύει αυτόν τον νέο χώρο, τον χώρο Δραματοθεραπείας, και πως η νέα μέθοδος επηρεάζει το δράμα και την Ψυχοθεραπεία.
Στο δεύτερο επίπεδο καλλιεργούνται, διαμορφώνονται και κινητοποιούνται οι γνώσεις, οι τεχνικές και η ηθική επαγγελματική συμπεριφορά.  Στο επίπεδο αυτό, ο εκπαιδευόμενος αποκτά τα όπλα του και μαθαίνει να παλεύει με αυτά ώστε στο μέλλον να μην «παλεύει» με τους ασθενείς του αλλά να «χορεύει» ένα είδος αρμονικού «triadic ballet» (Oscar Schlemmer).  
Στο τρίτο επίπεδο ο εκπαιδευόμενος αντιμετωπίζει την  δυναμικά αισθητική σχέση θεραπευτή – θεραπευόμενου και μεταφοράς και πως αξιοποιείται η ενδιάμεση πολυεπίπεδη αυτή περιοχή.

Στόχος της εκπαίδευσης είναι να αξιοποιήσει και να εμπεριέξει τα ήδη υπάρχοντα σημαντικά μοντέλα εκπαίδευσης και τα τρία ανωτέρω τρίγωνα να λειτουργήσουν συμφιλιωτικά όπως οι «Three Unites» του Αριστοτέλη για το δράμα δηλαδή ο χρόνος, ο χώρος και ο μύθος.  
Επιδιώκουμε την πληρέστερη  προετοιμασία  του υποψηφίου θεραπευτή για την κατανόηση του ρόλου του και των επιπέδων εφαρμογής της μεθόδου.

Γ. Δομή

Η εκπαίδευση έχει διάρκεια 4 έτη

1ο ΕΤΟΣ  (εισαγωγικό)

64 ώρες ως μέλος ομάδας Δραματοθεραπείας όπου γίνεται η γνωριμία του μελλοντικού σπουδαστή με τη συγκεκριμένη μέθοδο αλλά και η αξιολόγησή του.
Μια μικρή εργασία πάνω σε μια θεατρική παράσταση

2o ΕΤΟΣ

Ψυχολογία της ανάπτυξης    32 ώρες
Εποπτεία συγγραφής εργασιών    32 ώρες
Θεωρία θεάτρου     32 ώρες
Θεατρικό εργαστήριο    32 ώρες
Θεωρία Δραματοθεραπείας    32 ώρες
Ανθρωπολογία 32 ώρες    
Ψυχοπαθολογία  16 ώρες      Σύνολο 208

3ο ΕΤΟΣ

Ψυχολογία ομάδων 32 ώρες
Σημειολογία θεάτρου 32 ώρες
Θεατρικό εργαστήριο 32 ώρες
Θεωρία Δραματοθεραπείας 32 ώρες
Ομάδα πρακτικής άσκησης 60 ώρες
Εποπτεία ομάδας πρακτικής άσκησης 32 ώρες
Εποπτεία συγγραφής εργασίας 32 ώρες   Σύνολο 252   

4ο ΕΤΟΣ

Ψυχολογία ομάδων 32 ώρες
Δραματουργία θεάτρου 32 ώρες
Θεατρικό εργαστήριο 32 ώρες    
Θεωρία Δραματοθεραπείας 32 ώρες
Δημιουργία παράστασης σε χώρο πρακτικής άσκησης 60 ώρες
Εποπτεία συγγραφής εργασίας 32 ώρες
Ομάδα πρακτικής άσκησης 90 ώρες
Εποπτεία πρακτικής άσκησης 32 ώρες
Ψυχιατρική εμπειρία 80 ώρες     Σύνολο 412


ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης ο σπουδαστής έχει υποχρέωση συμμετοχής σε θεραπευτική ομάδα Δραματοθεραπείας τουλάχιστον για τέσσερα έτη (4 επί 64 ώρες).
Επίσης απαιτείται ατομική θεραπεία τουλάχιστον 50 ωρών.


ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Κατά την διάρκεια εκπαίδευσης απαιτείται η συμμετοχή σε σεμινάρια τουλάχιστον 160 ωρών συνολικά.

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

Εκτός των 2 πτυχιακών εργασιών (3.000 και 10.000 λέξεων) ο εκάστοτε διδάσκων έχει την ευχέρεια να δίνει μια εργασία ως μέρος της συνολικής αξιολόγησης του σπουδαστή.  

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Οι σπουδαστές έχουν υποχρέωση να παρακολουθούν τουλάχιστον δέκα θεατρικές παραστάσεις κατά έτος.

Συνοψίζοντας  πρέπει να πούμε ότι η εκπαίδευση είναι τετραετής, αποτελείται περίπου από 1.430 ώρες κατανεμημένες κατ’ έτος όπως φαίνεται ανωτέρω.

Με την ολοκλήρωση των σπουδών χορηγείται πιστοποιητικό από το Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας «ΑΙΩΝ».


ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
Θεωρία Δραματοθεραπείας
Δώρα Δεδέσκη*, Ψυχολόγος– Δραματοθεραπεύτρια, αντιπρόεδρος της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδος.

Ψυχολογία Ομάδων
Κλήμης Ναυρίδης, Καθηγητής Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών, πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Αθηνά Μαρούδα-Χατζούλη, Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών

Ψυχολογία της Ανάπτυξης
Αικατερίνη Μαριδάκη, Ψυχολόγος-Αντιπρύτανης Χαροκοπείου Πανεπιστημίου

Θεατρολογία
Δηώ Καγγελάρη, Θεατρολόγος – Καθηγήτρια στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών στο ΑΠΘ
Θεατρικό Εργαστήριο

Λυδία Φωτοπούλου, Ηθοποιός
Εύα Κουκούτση, Ηθοποιός-Δασκάλα θεάτρου
Τζο Κακουδάκη, Δασκάλα θεάτρου
Χρύσα Καψούλη, Ηθοποιός- Σκηνοθέτης
Δημήτρης Καταλειφός, Ηθοποιός
Ελένη Καραγιώργη*,Ηθοποιός-Δασκάλα θεάτρου

 


Ανθρωπολογία
Παύλος Κάβουρας*, Ανθρωπολόγος – Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών

Ψυχοπαθολογία
Dr Τζένη Σουμάκη, Παιδοψυχίατρος

Εποπτεία εργασιών
Δώρα Δεδέσκη, Ψυχολόγος – Δραματοθεραπεύτρια
Λίλυ Στυλιανούδη*, Ανθρωπολόγος-  Διευθύντρια του Κέντρου μελέτης συμπεριφοράς της Ακαδημίας Αθηνών

Εποπτεία ομάδας
Στέλιος Κρασανάκης, Ψυχίατρος – Δραματοθεραπευτής, Μέλος του ΔΣ της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδος
Λάμπρος Γιώτης, Ψυχίατρος – Δραματοθεραπευτής, Μέλος της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδος


Θεραπευτική ομάδα
Στέλιος Κρασανάκης, Ψυχίατρος – Δραματοθεραπευτής
Μαρία Σούμπερτ*,Θεατρολόγος-Δραματοθεραπεύτρια

Ξένοι συνεργάτες-διδάσκοντες
Robert Landy
Emmy Sue Jennings
Mooli Lahad
Joseph Moreno
Brenda Meldrum
Ofer Kazir

 

Ο Δημήτρης Τσατσούλης είναι Καθηγητής Σημειωτικής του Θεάτρου και Θεωρίας της Επιτέλεσης στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών.

Μεταξύ των άλλων βιβλίων του:

·         Conversing Images. Photography and Surrealist Aesthetics on the Stage Writing of Socìetas Raffaello Sanzio (2011),

·         Σημεία γραφήςΚώδικες σκηνής (2007),

·         Ιψενικά διακείμενα στη δραματουργία του Ιάκωβου Καμπανέλλη (2004),

·         Η γλώσσα της εικόνας (2000),

·         Η περιπέτεια της αφήγησης (1997, 2003),

·         Σημειολογικές προσεγγίσεις  του θεατρικού φαινομένου (1997, 1999).

Έχει δημοσιεύσει άνω των 100 άρθρων με αντικείμενο θεωρίες του θεάτρου, της περφόρμανς, της λογοτεχνίας, της φωτογραφίας στα Ελληνικά, Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Ρουμανικά και Σερβο-Κροατικά.

Κριτικός θεάτρου σε εφημερίδες (Ελευθεροτυπία, Ημερησία) και λογοτεχνικά περιοδικά (Νέα Εστία) με άνω των 600 κριτικών παραστάσεων.

Επί σειρά ετών Κριτικός βιβλίου (Το Βήμα, Αυγή, Αντί, Διαβάζω, κ.ά.)

Υπήρξε: Πρόεδρος και μέλος της Γνωμοδοτικής Επιτροπής του ΥΠΠΟ, μέλος της Επιτροπής Βραβείων ΚΟΥΝ και Βραβείων της Ένωσης Θεατρικών Κριτικών, της Επιτροπής Κρατικών Βραβείων Λογοτεχνίας, Υπεύθυνος της Συνάντησης Νέων Δημιουργών για το Αρχαίο Δράμα του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών, κ.ά.

Συνεργασία σε λογοτεχνικές παραγωγές της Κρατικής Τηλεόρασης ως σεναριογράφος όπως και στην παραγωγή, δραματουργία, μετάφραση, σκηνοθεσία θεατρικών παραστάσεων.

 

 

Η Λίλυ Στυλιανούδη, είναι Κοινωνική και Νομική Ανθρωπολόγος, Ερευνήτρια Α’ και Διευθύντρια του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Κοινωνίας της Ακαδημίας Αθηνών. Πτυχίο Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου αθηνών, (1976), Licence (1978) και Maîtrise (1979) Κοινωνικής Ανθρωπολογίας στο Université de Paris VII – Jussieu. Προδιδακτορικό Δίπλωμα, D.E.A. Νομικής Ανθρωπολογίας, ειδικότητα Αφρικανικά Δίκαια (1977) και Διδακτορική Διατριβή στην Νομική Ανθρωπολογία του Πανεπιστημίου Panthéon – Sorbonne – Paris II (1984). Βασικά επιστημονικά ενδιαφέροντα, μεταξύ άλλων, στην Νομική Ανθρωπολογία είναι η παρεκκλίνουσα συμπεριφορά, (είτε ψυχολογική είτε παραβατική), καθώς και οι μέθοδοι έρευνας και τα ερμηνευτικά εργαλεία στις κοινωνικές επιστήμες.  Έχει διεξάγει ως ανθρωπολόγος επιτόπιες έρευνες στην Αφρική (Amhara, Willi), στην Ελλάδα και τελευταία στη Νέα Ζηλανδία (Μαορί). Από το 1984 ασχολείται ενεργά με την εφαρμογή της κοιν. ανθρωπολογίας στον χώρο της Ψυχικής Υγείας στην Ελλάδα, (κλινική ανθρωπολογία) και από το 1992 με την εφαρμογή της στον Δημόσιο Τομέα.
Τον Μάρτιο του 1993, συμμετείχε μαζί με διεθνή επιτροπή στη σύνταξη του νέου Αιθιοπικού Συντάγματος στην Αddis Ababa, και στη συνέχεια κατά τη διάρκεια των ετών 1993-1995, ως μέλος γερμανικής επιστημονικής ομάδας, στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Εκσυγχρονισμού και Εκδημοκρατισμού των Αφρικανικών Χωρών», που διεχειρίζετο η Ebert Stiftung, στην Αιθιοπία.
Έχει λάβει μέρος σε πολλά ερευνητικά προγράμματα, έχει διδάξει σε πολλές Πανεπιστημιακές σχολές και προγράμματα σπουδών, έχει γράψει πολλά άρθρα, μελέτες και βιβλία και έχει επιμεληθεί επιστημονικών εκδόσεων.  Στον χώρο της κλινικής ανθρωπολογίας και κοινωνικής ψυχιατρικής έχει επιμεληθεί και συγγράψει μαζί με τον Στέλιο Στυλιανίδη το βιβλίο «Κοινότητα και Ψυχιατρική Μεταρρύθμιση. Η εμπειρία της Εύβοιας»,(Αθήνα: Εκδόσεις ΤΟΠΟΣ, 2009) και είναι υπό έκδοση το «Παραδοσιακές μορφές ίασης της τρέλλας» (Δημοσιεύματα του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Κοινωνίας της Ακαδημίας Αθηνών, Σειρά Ανθρωπολογικές και Κοινωνιολογικές Όψεις του Αγροτικού Χώρου στην Ελλάδα, Αρ. 14/3).
Στις σύγχρονες έρευνές της περιλαμβάνονται θέματα που αφορούν κυρίως, τους νέους θεσμούς που αναδύονται από τις σύγχρονες ανάγκες αυτοπροσδιορισμού, τις σχέσεις ατόμου και συλλογικότητας, το σώμα (τελεστικό σώμα, εμπορευματοποιημένο σώμα, κ.λπ.), τον προσδιορισμό του εαυτού και την οδύνη της κρίσης, κ.λπ.

 

Ο Παύλος Κάβουρας είναι Καθηγητής στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών με γνωστικό αντικείμενο την πολιτισμική ανθρωπολογία και την εθνομουσικολογία. Είναι, επίσης, Διευθυντής του Τομέα Εθνομουσικολογίας και Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας και του ομώνυμου Εργαστηρίου. Κατέχει δίπλωμα Ναυπηγού Μηχανολόγου από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, μεταπτυχιακό στην Εφαρμοσμένη Αστική Ανθρωπολογία από το City University of New York και διδακτορικό στην Πολιτισμική Ανθρωπολογία από το The New School for Social Research of New York (1990). Όλο του το έργο περιστρέφεται γύρω από την έννοια της διαλογικότητας. Επιδιώκει και καλλιεργεί τον διάλογο ανάμεσα σε διαφορετικές επιστήμες, ειδικότερα στον χώρο της ανθρωπολογίας, ανάμεσα σε διαφορετικούς πολιτισμούς, και της εθνομουσικολογίας, ανάμεσα σε διαφορετικά είδη μουσικής. Επιπλέον, χρησιμοποιεί την έννοια του διαλόγου για να περάσει από τη σφαίρα του πολιτισμού στη σφαίρα της μεθοδολογίας με σκοπό την εφαρμογή ιδιαίτερων αρχών, αντιλήψεων και πρακτικών ζωής, διαφορών κοινωνιών και πολιτισμών σε μια  προοπτική οικουμενικής έκφρασης του πολιτισμικού διαλόγου. Έχει διεξάγει επιτόπια εθνογραφική έρευνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας (Κάρπαθος, Θράκη, Λέσβος και Ανατολική Μακεδονία), στις Η.Π.Α. (Νέα Υόρκη-ελληνική παροικία) και στη Νοτιοδυτική Ινδία. Έχει συμμετάσχει ως υπεύθυνος έργου σε μια σειρά από ερευνητικά προγράμματα: «PERFORMIGRATIONS-People are the Territory» 2013-2015, Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EACEA), «Βίντεο-ιστορίες Ζωής Μεταναστών», Δράση 1.4β/ 2011, ΕΤΕ, «Μουσική και Μειονότητες: Μία Εθνομουσικολογική Προσέγγιση της Ινδικής Μειονότητας στην Ελλάδα», Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού - ΕΠ “Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση” - “Ηράκλειτος II 2010”, «Συνεργασία Πολιτιστικών και Ακαδημαϊκών Φορέων για το Δίκτυο Μορφωτικής Πρωτοβουλίας και Άλλες Διαδικτυακές Υπηρεσίες» (e-paideia.net), [Ίδρυμα Λαμπράκη 2006-2010]. «CEMMENTI - Canada Exchanges with the Mediterranean: Migration Experiences and their Impact on Nationalism, Trans-Nationalism and Identity». [Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωκαναδική Συνεργασία στον Τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της Επαγγελματικής Κατάρτισης 2006-2008]. Οι δημοσιευμένες εργασίες του περιλαμβάνουν εθνογραφικά και θεωρητικά κείμενα στα ελληνικά και στα αγγλικά σε επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους και είναι διευθυντής της σειράς “Εθνομουσικολογικά – Ανθρωπολογικά” (Εκδόσεις Νήσος).

Η Δώρα Δεδέσκη είναι ψυχολόγος, δραματοθεραπεύτρια και πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια εκπαιδευτών στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση(ενηλίκων).Εργάστηκε επί σειρά ετών στην Ειδική Θεραπευτική Αγωγή εφήβων και νέων με νοητική υστέρηση και ψυχωσικές διαταραχές. Ως δραματοθεραπεύτρια εργάζεται από το 1998 με ευάλωτες κοινωνικές ομάδες σε φορείς πρόνοιας και ψυχικής υγείας. Σήμερα εργάζεται ιδιωτικά στο Κέντρο Δραματοθεραπείας και Θεατρικής έκφρασης και ως εκπαιδεύτρια στο Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας ΑΙΩΝ. Είναι μέλος της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδας(ΕΔΠΕ).

H Ελένη Καραγιώργη είναι ηθοποιός με ειδίκευση στο θεατρικό παιχνίδι, μια συλλογική πειραματική δραστηριότητα που βασίζεται σε τεχνικές του θεάτρου και στοχεύει στην απελευθέρωση της έκφρασης και της δημιουργικότητας και στην ανάπτυξη των διαπροσωπικών σχέσεων σε κλίμα εμπιστοσύνης και ομαδικότητας, καθώς και στην αποδοχή της πολυμορφίας.Η Ελένη σπούδασε θέατρο και υποκριτική (τεχνικές Stanislavski, Grotowski, Living Theater) στο Πανεπιστήμιο Vincennes VIII στο Παρίσι. Είναι κάτοχος licence θεατρικών σπουδών (Παρίσι) και άδειας διδασκαλίας κλασσικού και σύγχρονου χορού (Ελλάδα). Συμμετείχε σε πολλά σεμινάρια με διάσημους δημιουργούς του μοντέρνου θεάτρου (Julian Beck - Living Theater, Eugenio Barba – Odin Theater, Roy Hart Theater, Michel Kokoswski, Segre Merlin, κλπ.) με θέματα όπως το θεατρικό παιχνίδι, ατομικός και συλλογικός αυτοσχεδιασμός, παντομίμα, φωνή και κίνηση, κα. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, συμμετείχε σε πρωταγωνιστικό ρόλο στην τηλεοπτική σειρά «Πατούχας» του Αλέξη Δαμιανού, και συνέχισε με τη συμμετοχή της σε επιλεγμένες ταινίες και θεατρικές παραστάσεις πειραματικού θεάτρου έως και σήμερα. Τα τελευταία χρόνια συνεργάστηκε με την ομάδα Blitz και το κέντρο Bios σε τέσσερις παραστάσεις καθώς και με την ομάδα «Nova Melancholia». Πρόσφατα συμμετείχε στην ταινία του Παντελή Βούλγαρη «Μικρά Αγγλία».Η κύρια επαγγελματική της ενασχόληση είναι η οργάνωση και διδασκαλία του θεατρικού παιχνιδιού. Συνεργάστηκε με ελληνικές και διεθνείς ΜΚΟ, πανεπιστήμια, πολιτιστικά κέντρα και άλλους οργανισμούς σε δραστηριότητες σχετικές με το θεατρικό παιχνίδι και την ενσωμάτωσή του στην εκπαίδευση, στην βοήθεια ατόμων με ειδικές ανάγκες, στην κοινωνική ένταξη εθνικών και θρησκευτικών μειονοτήτων. Παράλληλα, οργάνωσε και δίδαξε σε πολλά σεμινάρια θεατρικού παιχνιδιού για εκπαιδευτικούς, μεταξύ αυτών και πειραματική διδασκαλία στο κανονικό πρόγραμμα σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Για περισσότερα από 20 χρόνια, η Ελένη εργάστηκε ως υπεύθυνη πολιτιστικών δραστηριοτήτων και δασκάλα θεατρικού παιχνιδιού στη σχολή Χιλλ και σε άλλα γνωστά ιδιωτικά δημοτικά σχολεία. Συμμετείχε στη συγγραφή τεσσάρων βιβλίων για το θεατρικό παιχνίδι και την βιωματική και διαπολιτισμική εκπαίδευση

Η Μαρία Σούμπερτ είναι Θεατρολόγος - Δραματοθεραπεύτρια, με ΜΑ στην Πολιτιστική Πολιτική, Διοίκηση και Επικοινωνία. Εργάζεται στον τομέα της επικοινωνίας πολιτιστικών εκδηλώσεων και ως δραματοθεραπεύτρια στο Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας Αιών. Έχει συντονίσει ομάδες δραματοθεραπείας σε πληθυσμό με άνοια (2011), ψύχωση (2011-2012), καθώς και σε γονείς ατόμων σε απεξάρτηση (Σύλλογος Αντιμετώπισης της Τοξικοεξάρτησης, Πρόγραμμα Απεξάρτησης «ΘΗΣΕΑΣ» του Δήμου Καλλιθέας  (2012-2013), όπου συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες της εθελοντικά.
Μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδος ΕΔΠΕ.

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Στο Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας ΑΙΩΝ ξεκίνησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στη παιγνιοθεραπεία διάρκειας 4 ετών.

Η εκπαίδευση απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας, εκπαιδευτικούς, ηθοποιούς και γενικότερα σε πτυχιούχους των ανθρωπιστικών επιστημών.

Η παιγνιοθεραπεία εφαρμόζεται προληπτικά, διαγνωστικά και θεραπευτικά σε παιδιά και εφήβους, δίνοντας τους τη δυνατότητα να διερευνήσουν και να διαχειριστούν θέματα που τους απασχολούν, όπως φοβίες, σχέσεις, συμπεριφορές και δυσκολίες είτε με την οικογένεια είτε με το σχολείο.

Έχουν τη δυνατότητα να εξερευνήσουν τους ρόλους της καθημερινότητας τους, αναγνωρίζοντας ένα κοινωνικό και επαγγελματικό σύστημα ρόλων, να ανακαλύψουν και να καλλιεργήσουν τις δυνατότητες τους, να εκφραστούν δημιουργικά.

Το παιχνίδι μπορεί να λειτουργήσει ως αναπαράσταση της κοινωνικής ζωής, να διαμορφώσει αξίες, κανόνες, όρια και πλαίσια.

Όπως επισημαίνει ο Johan Huizinga , που εισάγει τον όρο Homo Ludens ( ο παίζων άνθρωπος) «το παιχνίδι γίνεται δυνατό, νοητό και κατανοητό μόνο όταν μια εισροή πνεύματος διακόπτει τον απόλυτο ντετερμινισμό του κόσμου. Η ύπαρξη ακριβώς του παιχνιδιού επιβεβαιώνει διαρκώς την υπέρλογη φύση της ανθρώπινης κατάστασης».

Ενώ ο D.W. Winnicott στο βιβλίο του «Παιχνίδι  και πραγματικότητα» εξετάζει τις πηγές του φαντασιακού στη ζωή μας και τη δυνατότητα του ατόμου να ζει δημιουργικά.

 

Δομή

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει ένα εισαγωγικό έτος και

τρία έτη κυρίως εκπαίδευσης part time

Η κυρίως εκπαίδευση περιλαμβάνει τα ακόλουθα μαθήματα- ενότητες (modules)

 

 

· Θεωρία ανάπτυξης παιδιού και θεωρία της ανάπτυξης του παιχνιδιού

· Θεωρία δεσμού και  αντικειμενοτρόπων σχέσεων

· Εισαγωγή στη θεωρία και στις τεχνικές της παιγνιοθεραπείας

· Μεθοδολογία της παιγνιοθεραπείας

· Πρακτική άσκηση με παιδιά και τις οικογένειες τους με εποπτεία

· Παρατήρηση βρεφών και παιδιών με εποπτεία

· Παιδοψυχολογία και ψυχοπαθολογία παιδιού

· Θεωρία της εξέλιξης του ανθρώπου

· Παιγνιοθεραπεία σε πλαίσια

· Μεθοδολογία έρευνας και γραπτές εργασίες

 

Κατά τη διάρκεια των σπουδών τους οι σπουδαστές έχουν υποχρέωση να παρακολουθήσουν τετραετή κύκλο προσωπικής θεραπείας

 

Υπεύθυνοι προγράμματος

Dr Στέλιος Κρασανάκης, Ψυχίατρος-Δραματοθεραπευτής-Σκηνοθέτης

Brenda Meldrum, BSc, MPPhil, RHPC Παιγνιοθεραπεύτρια-Δραματοθεραπεύτρια –Ψυχολόγος

 

Συνεργάζονται- διδάσκουν οι Ανθή Κασταμονίτου, Τζένη Σουμάκη καθώς και  παιγνιοθεραπευτές-παιδοψυχίατροι από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Χορηγείται πιστοποιητικό σπουδών που αναγνωρίζεται από την Ένωση Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδος ( ΕΔΠΕ)

 

 


Εκπαιδευτικό  πρόγραμμα  στην

Εκφραστική Θεραπεία μέσω Τεχνών
2016-2018

 

Στο Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας ΑΙΩΝ  συνεχίζεται το πρόγραμμα
εντατικών σπουδών στην Εκφραστική Θεραπεία  μέσω Τεχνών.
Τον Ιούνιο του 2016 αποφοίτησε η πρώτη γενιά των σπουδαστών μας και το Φθινόπωρο του 2016 ξεκινάει  ο νέος εκπαιδευτικός κύκλος  που θα ολοκληρωθεί σε 2 έτη.
Πιο συγκεκριμένα το πρόγραμμα αρχίζει  το τριήμερο  11, 12, 13 Νοεμβρίου, και απευθύνεται στους επαγγελματίες των ανθρωπιστικών σπουδών μετά από προσωπική συνέντευξη και πλήρες βιογραφικό σημείωμα. 
Το πρόγραμμα διευθύνεται από τον Dr Avi Goren-Bar, Κλινικό & Εκπαιδευτικό Ψυχολόγο, εκφραστικό Θεραπευτή, γνωστό για την εφαρμογή προγραμμάτων  της Εκφραστικής Θεραπείας μέσω Τεχνών στον Ευρωπαϊκό χώρο και τους συνεργάτες  του στη χώρα μας.



Στόχοι του Προγράμματος: 
Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα οφείλουν να  παρακολουθήσουν τις 120 εκπαιδευτικές ώρες ανά έτος κατανεμημένες σε 4 τακτά εντατικά σεμινάρια.
Η εκπαίδευση θα συνδυάζει  τη θεωρητική γνώση με τη βιωματική εμπειρία και την εποπτεία. 
Μέχρι το τέλος των 2 ετών, οι συμμετέχοντες θα έχουν παρακολουθήσει 240 ώρες εντατικής εκπαίδευσης στον τομέα της  Εκφραστικής Θεραπείας μέσω των Τεχνών. Οι απόφοιτοι του προγράμματος  οφείλουν να ξεκινήσουν πρακτική άσκηση στην  Εκφραστική Θεραπεία, η  οποία  θα βασίζεται στις αρχές  του προγράμματος. 
Κάθε Εντατικό σεμινάριο- Μαραθώνιος  θα πραγματοποιείται  απόγευμα  Παρασκευής  έως και Κυριακή βράδυ. (Παρασκευή 17.00-22.00, Σάββατο και Κυριακή  9.30 π.μ.-20.00μ.μ.)
Ημερομηνίες σεμιναρίων:
1οΣεμινάριο: Παρασκευή 11, Σάββατο 12, Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2016
2ο Σεμινάριο: Παρασκευή 20, Σάββατο 21, Κυριακή 22  Ιανουαρίου 2017
3ο Σεμινάριο: Παρασκευή 10, Σάββατο 11, Κυριακή 12 Μαρτίου 2017
4ο Σεμινάριο: Παρασκευή 12, Σάββατο 13, Κυριακή 14 Μαίου 2017
Οι θεματικές του προγράμματος είναι:
•Οι βασικές έννοιες στην Εκφραστική Θεραπεία Art Therapy (Δημιουργικός άξονας -  ένα διαγνωστικό και παρεμβατικό μέσον στην Κλινική Εκφραστική Θεραπεία μέσω Τεχνών) 
• Η εφαρμογή της  θεωρίας του Jung στην Εκφραστική Θεραπεία μέσω Τεχνών 
• Η εφαρμογή της Ψυχολογίας του εαυτού και των σχέσεων Αντικειμένου στην Εκφραστική Θεραπεία μέσω Τεχνών 
•Η  μέθοδος Gestalt στην Εκφραστική Θεραπεία  μέσω Τεχνών 
•Η αξιοποίηση των εικαστικών ,της μουσικής και της κίνησης στη Εκφραστική Θεραπεία μέσω Τεχνών (Το Μοντέλο της εναλλαγής-μετασχηματισμού μεταξύ διαφορετικών θεραπευτικών προσεγγίσεων) 
Οι Ψυχοθεραπευτικές μελέτες στηνΕκφραστική Θεραπεία μέσω Τεχνών: Μεταβίβαση-αντιμεταβίβαση, διαδικασία και απόρριψη 
• Η εφαρμογή της Εκφραστικής Θεραπείας μέσω Τεχνών σε ζευγάρια και οικογένειες 
• Η Διαδικασία Ομάδας στην Εκφραστική Θεραπεία μέσω Τεχνών 

Κόστος συμμετοχής ανά τριήμερο 270 ευρώ.
Με την ολοκλήρωση του διετούς προγράμματος θα χορηγείται πιστοποιητικό σπουδών στην Εκφραστική Θεραπεία μέσω Τεχνών

Πληροφορίες στο τηλέφωνο : 2107258741- 2107258766
Email: aeongr@otenet.gr

 

 

 

 

Σεμιναριο

2ο Συμπόσιο Δραματοθεραπείας

3ο Ετήσιο Συνέδριο Εκφραστικής Θεραπείας

Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

20-21-22 Οκτωβρίου 2017

Περισσότερα στα τελευταία νέα