education06
education01
education02
education03a
education03b
education04
education05
education06
education07

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

ΔΡΑΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ


Α. Προϋποθέσεις

Το Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας «ΑΙΩΝ» παρέχει μεταπτυχιακή τετραετή εκπαίδευση στη συγκεκριμένη μέθοδο. Απευθύνεται σε όσους έχουν σχέση με την ψυχική υγεία, την εκπαίδευση, το θεάτρο και γενικότερα με τις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες.

Β. Αρχές

Η Δραματοθεραπεία αποδέχεται όλες τις ψυχοθεραπευτικές αρχές της  Ευρωπαϊκής Ένωσης Ψυχοθεραπείας καθώς επίσης μεθόδους και τεχνικές της θεατρικής πράξης.
Πιο συγκεκριμένα στο Ινστιτούτο μας εφαρμόζουμε «Το μοντέλο των τριών τριγώνων».     
Το μοντέλο αυτό λειτουργεί μέσα από 3 επίπεδα τα οποία  αλληλοσυμπληρώνονται και συναποτελούν την εκπαίδευση του δραματοθεραπευτή.Υιοθετεί επιστημονικές και καλλιτεχνικές αρχές, φιλοσοφικές θέσεις και ηθικές αξίες.
Στο πρώτο επίπεδο διερευνάται, αποκαλύπτεται και εμπλουτίζεται η δυναμική τριαδική σχέση, Δραματοθεραπείας,, Δράματος και Ψυχοθεραπείας.  Πως οι χώροι του δράματος και της ψυχοθεραπείας συναντούνται στην δημιουργία ενός καινούργιου χώρου, ποια αναγκαιότητα υπαγορεύει αυτόν τον νέο χώρο, τον χώρο Δραματοθεραπείας, και πως η νέα μέθοδος επηρεάζει το δράμα και την Ψυχοθεραπεία.
Στο δεύτερο επίπεδο καλλιεργούνται, διαμορφώνονται και κινητοποιούνται οι γνώσεις, οι τεχνικές και η ηθική επαγγελματική συμπεριφορά.  Στο επίπεδο αυτό, ο εκπαιδευόμενος αποκτά τα όπλα του και μαθαίνει να παλεύει με αυτά ώστε στο μέλλον να μην «παλεύει» με τους ασθενείς του αλλά να «χορεύει» ένα είδος αρμονικού «triadic ballet» (Oscar Schlemmer).  
Στο τρίτο επίπεδο ο εκπαιδευόμενος αντιμετωπίζει την  δυναμικά αισθητική σχέση θεραπευτή – θεραπευόμενου και μεταφοράς και πως αξιοποιείται η ενδιάμεση πολυεπίπεδη αυτή περιοχή.

Στόχος της εκπαίδευσης είναι να αξιοποιήσει και να εμπεριέξει τα ήδη υπάρχοντα σημαντικά μοντέλα εκπαίδευσης και τα τρία ανωτέρω τρίγωνα να λειτουργήσουν συμφιλιωτικά όπως οι «Three Unites» του Αριστοτέλη για το δράμα δηλαδή ο χρόνος, ο χώρος και ο μύθος.  
Επιδιώκουμε την πληρέστερη  προετοιμασία  του υποψηφίου θεραπευτή για την κατανόηση του ρόλου του και των επιπέδων εφαρμογής της μεθόδου.

Γ. Δομή
Η εκπαίδευση στη Δραματοθεραπεία έχει διάρκεια 4 έτη

1ο ΕΤΟΣ  (εισαγωγικό)

• 80 ώρες ως μέλος ομάδας Δραματοθεραπείας όπου γίνεται η γνωριμία του μελλοντικού σπουδαστή με τη συγκεκριμένη μέθοδο αλλά και η αξιολόγησή του.

• Μια μικρή εισαγωγή στη Δραματοθεραπεία (6 ώρες)

 

2o ΕΤΟΣ

• Ψυχολογία της ανάπτυξης 32 ώρες

• Εποπτεία συγγραφής εργασιών 32 ώρες

• Θεωρία θεάτρου 32 ώρες

• Θεατρικό εργαστήριο 32 ώρες

• Θεωρία Δραματοθεραπεία 32 ώρες

• Ανθρωπολογία   6 ώρες

Σύνολο 168 ώρες

 

 

 

3ο ΕΤΟΣ

 

• Ψυχολογία ομάδων 16 ώρες

• Ψυχοπαθολογία  16 ώρες

• Σημειολογία θεάτρου 32 ώρες

• Θεατρικό εργαστήρι  32 ώρες

• Θεωρία Δραματοθεραπείας 32 ώρες

• Ομάδα πρακτικής άσκησης 48 ώρες

• Εποπτεία ομάδας πρακτικής άσκησης 32 ώρες

• Εποπτεία συγγραφής εργασίας  32 ώρες

Σύνολο 240   ώρες

 

4ο ΕΤΟΣ

 

• Δυναμική ομάδων 32 ώρες

• Δραματουργία θεάτρου 32 ώρες

• Θεατρικό εργαστήριο 32 ώρες

• Θεωρία Δραματοθεραπείας 32 ώρες

• Δημιουργία παράστασης σε χώρο πρακτικής άσκησης 50 ώρες

• Εποπτεία συγγραφής εργασίας 32 ώρες

• Ομάδες πρακτικής άσκησης 92 ώρες

• Εποπτεία πρακτικής άσκησης 32 ώρες

• Ψυχιατρική εμπειρία  80 ώρες

Σύνολο 404 ώρες

 

 

ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

 

Κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης ο σπουδαστής έχει υποχρέωση συμμετοχής σε θεραπευτική ομάδα δραματοθεραπείας τουλάχιστον για τρία έτη (3επί 80 ώρες) εκτός του εισαγωγικού.

Επίσης απαιτείται ατομική θεραπεία τουλάχιστον 50 ωρών.

 

 

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

 

Κατά την διάρκεια εκπαίδευσης απαιτείται η συμμετοχή σε σεμινάρια τουλάχιστον 160 ωρών συνολικά.

 

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

 

Εκτός των 2 πτυχιακών εργασιών (3.000 και 10.000 λέξεων) ο εκάστοτε διδάσκων έχει την ευχέρεια να δίνει μια εργασία ως μέρος της συνολικής αξιολόγησης του σπουδαστή.

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

 

Οι σπουδαστές έχουν υποχρέωση να παρακολουθούν τουλάχιστον δέκα θεατρικές παραστάσεις κατά έτος.

 

Συνοψίζοντας  πρέπει να πούμε ότι η εκπαίδευση είναι τετραετής, αποτελείται περίπου από 1.350 ώρες κατανεμημένες κατ’ έτος όπως φαίνεται ανωτέρω.

 

Με την ολοκλήρωση των σπουδών χορηγείται πιστοποιητικό από το Ινστιτούτο  Δραματοθεραπείας «ΑΙΩΝ».



ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Θεωρία Δραματοθεραπείας
Δώρα Δεδέσκη*, Ψυχολόγος– Δραματοθεραπεύτρια, αντιπρόεδρος της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδος.

Ψυχολογία Ομάδων
Κλήμης Ναυρίδης, Καθηγητής Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών, πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Αγγελική Πασσιά, Ομαδική αναλύτρια, Σύμβουλος οργανισμών DEA σύγχρονης λογοτεχνίας και γλωσσολογίας


Θεατρολογία

Δημήτρης Τσατσούλης*, Θεατρολόγος – Θεατρολόγος – Καθηγητής σημειωτικής του θεάτρου στο Πανεπιστήμιο Πατρών

Θεατρικό Εργαστήριο

Κωστής Σφυρικίδης*, Ηθοποιός-Δάσκαλος αγωγής της φωνής στο θέατρο και το τραγούδι
Λυδία Φωτοπούλου, Ηθοποιός
Δημήτρης Καταλειφός, Ηθοποιός
Ελένη Καραγιώργη*,Ηθοποιός-Δασκάλα θεάτρου

 

Ανθρωπολογία

Λίλυ Στυλιανούδη*, Κοινωνική και Νομική Ανθρωπολόγος, Ερευνήτρια Α’ και Διευθύντρια του Κέντρου Έρευνας της Ελληνικής Κοινωνίας της Ακαδημίας Αθηνών.

 

 

 

Ψυχοπαθολογία
Λάμπρος Γιώτης, Ψυχίατρος – Δραματοθεραπευτής, Μέλος της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδος
Νίκος Τζαβάρας, Ψυχίατρος-Καθηγητής Ψυχιατρικής

Κατερίνα Μάτσα, Ψυχίατρος-Συγγραφέας

Δρ. Ευγενία Σουμάκη, Παιδοψυχίατρος, Ψυχαναλύτρια Επιστ. Υπεύθυνη Μονάδας Δοξιάδη

Αντιπρόεδρος Δ.Σ.   ΕΚΕΨΥΕ Αντιπρόεδρος Δ.Σ.  ΕΕΨΨ

Αθηνά Μαρούδα-Χατζούλη, Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών

 

 

Εποπτεία εργασιών
Δώρα Δεδέσκη, Ψυχολόγος – Δραματοθεραπεύτρια, Μέλος της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδος

Εποπτεία ομάδας
Στέλιος Κρασανάκης, Ψυχίατρος – Δραματοθεραπευτής, Μέλος  της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδος

Εβίτα Ζαφειροπούλου,Δραματοθεραπεύτρια-Οικογενειακή θεραπεύτρια, Μέλος  της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδος

Ανθή Κασταμονίτου,Δραματοθεραπεύτρια-Παιγνιοθεραπεύτρια, Μέλος  της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδος



Θεραπευτική ομάδα
Στέλιος Κρασανάκης, Ψυχίατρος – Δραματοθεραπευτής
Μαρία Σούμπερτ*,Θεατρολόγος-Δραματοθεραπεύτρια, Μέλος της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδος

Ξένοι συνεργάτες-διδάσκοντες

Robert Landy

Brenda Meldrum

Anna Seymour

Susana Pednzik

Emmy Sue Jennings

Mooli Lahad

Joseph Moreno

Avi Hadari

 

Βιογραφικό Δημήτρη Τσατσούλη

Καθηγητής Σημειωτικής του Θεάτρου και Θεωρίας της Επιτέλεσης στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών. Πτυχιούχος Παντείου Πανεπιστημίου και Φιλοσοφικής Σχολής Παν/μίου Αθηνών.

Μεταπτυχιακά: Université de Droit, d’ Economie et de Sciences Sociales de Paris – Paris II, École Des Hautes Etudes en Sciences Sociales de Paris, Université Paris X – Nanterre, Institut Universitaire International de Luxembourg.Διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με αντικείμενο την Κοινωνιο-Σημειωτική Θεωρία.

Βιβλία:

 

Η Θεωρία των Πιθανών Κόσμων και η Δραματουργία της Λούλας Αναγνωστάκη, Σοκόλη, 2019.

Μεσαιωνική Φάρσα ‒ Ρακίνας ‒ Καστελλούτσι. Κείμενα για το Ευρωπαϊκό θέατρο και την πρόσληψή του, Παπαζήσης, 2019.

Δυτικό ηγεμονικό «παράδειγμα» και διαπολιτισμικό θέατρο. Για την πρόσληψη του αρχαιοελληνικού δράματος στην Ελληνική και μη Δυτική Σκηνή, Παπαζήσης, 2017.

Η γλώσσα της εικόνας - αναθεωρημένη έκδοση,  Παπαζήσης,  20152.  Ελληνικά Γράμματα, 2000,

Διάλογος Εικόνων. Φωτογραφία και Σουρρεαλιστική Αισθητική στη Σκηνική Γραφή της Socìetas Raffaello Sanzio/Conversing Images. Photography and Surrealist Aesthetics on the Stage Writing of Socìetas Raffaello Sanzio, Παπαζήσης,  2011.

Σημεία γραφής – Κώδικες σκηνής, Νεφέλη, 2007.

Ιψενικά διακείμενα στη δραματουργία του Ιάκωβου Καμπανέλλη, Μεταίχμιο, 2004.

Αψοφητί..., Ελληνικά Γράμματα, 2001

Η περιπέτεια της αφήγησης, Ελληνικά Γράμματα, 20032 . Δελφίνι, 1997

Σημειολογικές προσεγγίσεις  του θεατρικού φαινομένου, Ελληνικά Γράμματα, 19992.

 

Επιμελητής της σειράς «Η Τέχνη του Θεάματος» των εκδόσεων Ελληνικά Γράμματα (32 τόμοι).

Επιμελητής του συλλογικού τόμου Από το Αττικό δράμα στο σύγχρονο θέατρο. Μελέτες για την πρόσληψη και τη διακειμενικότητα (2008).

Συγγραφέας ενός εκπαιδευτικού βιβλίου Κοινωνιολογίας και τριών λογοτεχνικών.

 

Έχω δημοσιεύσει άνω των 150 άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους με αντικείμενο θεωρίες του θεάτρου, της περφόρμανς, της λογοτεχνίας, της φωτογραφίας στα Ελληνικά, Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Ρουμανικά και Σερβο-Κροατικά.

Ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών.

o Τακτικός κριτικός θεάτρου της η-εφημερίδας http://www.imerodromos.gr και του «greekplayproject»  www.greek-theatre.gr , συνεργάτης του The Theatre Times ενώ στο παρελθόν υπήρξα τακτικός κριτικός θεάτρου στις εφημερίδες  Ελευθεροτυπία,  Ημερησία, στο περιοδικό  Νέα Εστία (1999-2012) και άλλα λογοτεχνικά  περιοδικά.

Επί σειρά ετών Κριτικός βιβλίου (Το Βήμα, Αυγή, Αντί, Διαβάζω, κ.ά.)

 

Υπήρξα: Πρόεδρος (2011-13) και μέλος (2006-2007) της Γνωμοδοτικής Επιτροπής Θεάτρου του ΥΠΠΟ, επί τριετία (2001-2003) μέλος της Επιτροπής Κρατικών Βραβείων Λογοτεχνίας, επί σειρά ετών μέλος της επιτροπής των Βραβείων ΚΟΥΝ και της Ένωσης Θεατρικών Κριτικών,  κ.ά. όπως και υπεύθυνος διοργάνωσης επί σειρά ετών των Συναντήσεων Νέων Δημιουργών με αφορμή το Αρχαίο Δράμα του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών.

Επίσης, μέλος Επιτροπών διαγωνισμού συγγραφής Θεατρικών έργων ή Devised Theatre των Εθνικού Θεάτρου, Θεάτρου Χώρα, Θεάτρου του Νέου Κόσμου, της Επιτροπής «Σύστημα Αθήνα» του Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου της ΟΥΝΕΣΚΟ, κ.ά.

 

Συνεργάστηκα σε λογοτεχνικές παραγωγές της Κρατικής Τηλεόρασης ως σεναριογράφος ενώ υπήρξα συντελεστής (στην παραγωγή, δραματουργία, μετάφραση, σκηνοθεσία) θεατρικών παραστάσεων.

 

Υπήρξα Ειδικός Σύμβουλος επί πολιτιστικών θεμάτων στο Υπουργείο Βιομηχανίας - Διετέλεσα Διπλωματικός Ακόλουθος στο Οικονομικό Τμήμα του Γραφείου του Αεροπορικού Ακολούθου της Ελληνικής Πρεσβείας στο Παρίσι - Εργάστηκα ως δημοσιογράφος και στη συνέχεια ως αρχισυντάκτης στην ελληνόγλωσση γαλλική εφημερίδα Το Έθνος των Αποδήμων / L' Héllénisme en France.

 

Συμμετείχα στη συγγραφική ομάδα (υπό τον Ακαδημαϊκό Κωνσταντίνο Δεσποτόπουλο) του πεντάτομου Λεξικού Φιλοσοφικών και Κοινωνιολογικών Όρων των Εκδόσεων «Καπόπουλος» και στην Επιστημονική Επιτροπή της ελληνικής έκδοσης της 9τομης εγκυκλοπαίδειας Grand Larousse, εκδ. Ελληνικά Γράμματα – Τα Νέα – Εμπορική Τράπεζα.

 

Η Λίλυ Στυλιανούδη, είναι Κοινωνική και Νομική Ανθρωπολόγος, Ερευνήτρια Α’ και Διευθύντρια του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Κοινωνίας της Ακαδημίας Αθηνών. Πτυχίο Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου αθηνών, (1976), Licence (1978) και Maîtrise (1979) Κοινωνικής Ανθρωπολογίας στο Université de Paris VII – Jussieu. Προδιδακτορικό Δίπλωμα, D.E.A. Νομικής Ανθρωπολογίας, ειδικότητα Αφρικανικά Δίκαια (1977) και Διδακτορική Διατριβή στην Νομική Ανθρωπολογία του Πανεπιστημίου Panthéon – Sorbonne – Paris II (1984). Βασικά επιστημονικά ενδιαφέροντα, μεταξύ άλλων, στην Νομική Ανθρωπολογία είναι η παρεκκλίνουσα συμπεριφορά, (είτε ψυχολογική είτε παραβατική), καθώς και οι μέθοδοι έρευνας και τα ερμηνευτικά εργαλεία στις κοινωνικές επιστήμες.  Έχει διεξάγει ως ανθρωπολόγος επιτόπιες έρευνες στην Αφρική (Amhara, Willi), στην Ελλάδα και τελευταία στη Νέα Ζηλανδία (Μαορί). Από το 1984 ασχολείται ενεργά με την εφαρμογή της κοιν. ανθρωπολογίας στον χώρο της Ψυχικής Υγείας στην Ελλάδα, (κλινική ανθρωπολογία) και από το 1992 με την εφαρμογή της στον Δημόσιο Τομέα.

Τον Μάρτιο του 1993, συμμετείχε μαζί με διεθνή επιτροπή στη σύνταξη του νέου Αιθιοπικού Συντάγματος στην Αddis Ababa, και στη συνέχεια κατά τη διάρκεια των ετών 1993-1995, ως μέλος γερμανικής επιστημονικής ομάδας, στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Εκσυγχρονισμού και Εκδημοκρατισμού των Αφρικανικών Χωρών», που διεχειρίζετο η Ebert Stiftung, στην Αιθιοπία.
Έχει λάβει μέρος σε πολλά ερευνητικά προγράμματα, έχει διδάξει σε πολλές Πανεπιστημιακές σχολές και προγράμματα σπουδών, έχει γράψει πολλά άρθρα, μελέτες και βιβλία και έχει επιμεληθεί επιστημονικών εκδόσεων.  Στον χώρο της κλινικής ανθρωπολογίας και κοινωνικής ψυχιατρικής έχει επιμεληθεί και συγγράψει μαζί με τον Στέλιο Στυλιανίδη το βιβλίο «Κοινότητα και Ψυχιατρική Μεταρρύθμιση. Η εμπειρία της Εύβοιας»,(Αθήνα: Εκδόσεις ΤΟΠΟΣ, 2009) και είναι υπό έκδοση το «Παραδοσιακές μορφές ίασης της τρέλλας» (Δημοσιεύματα του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Κοινωνίας της Ακαδημίας Αθηνών, Σειρά Ανθρωπολογικές και Κοινωνιολογικές Όψεις του Αγροτικού Χώρου στην Ελλάδα, Αρ. 14/3).
Στις σύγχρονες έρευνές της περιλαμβάνονται θέματα που αφορούν κυρίως, τους νέους θεσμούς που αναδύονται από τις σύγχρονες ανάγκες αυτοπροσδιορισμού, τις σχέσεις ατόμου και συλλογικότητας, το σώμα (τελεστικό σώμα, εμπορευματοποιημένο σώμα, κ.λπ.), τον προσδιορισμό του εαυτού και την οδύνη της κρίσης, κ.λπ.

Η Δώρα Δεδέσκη είναι ψυχολόγος, δραματοθεραπεύτρια και πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια εκπαιδευτών στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση(ενηλίκων).Εργάστηκε επί σειρά ετών στην Ειδική Θεραπευτική Αγωγή εφήβων και νέων με νοητική υστέρηση και ψυχωσικές διαταραχές. Ως δραματοθεραπεύτρια εργάζεται από το 1998 με ευάλωτες κοινωνικές ομάδες σε φορείς πρόνοιας και ψυχικής υγείας. Σήμερα εργάζεται ιδιωτικά στο Κέντρο Δραματοθεραπείας και Θεατρικής έκφρασης και ως εκπαιδεύτρια στο Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας ΑΙΩΝ. Είναι μέλος της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδας(ΕΔΠΕ).

Ο Κωστής Σφυρικίδης διδάσκει αγωγή της φωνής στο θέατρο και το τραγούδι, καθώς  και τεχνικές παρουσιάσεων και δημόσιας ομιλίας. Σπούδασε θέατρο στη Θεσσαλονίκη (ΚΘΒΕ, Δραματική Σχολή Ρούλας Πατεράκη) και αγωγή της φωνής στις ΗΠΑ. Είναι πιστοποιημένος δάσκαλος (Designated Teacher) του συστήματος "Freeing the Natural Voice", έχοντας εκπαιδευτεί από την εμπνεύστριά του, Κristin Linklater. Έχει πραγματοποιήσεις επίσης συστηματικές σπουδές στα συστήματα Lessac και Alba Emoting στις ΗΠΑ, ενώ έχει εκπαιδευτεί με την Patsy Rodenburg στο Royal Shakespeare του Λονδίνου. Από το 1994 έχει διδάξει σε Δραματικές Σχολές, στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στο Ωδείο Αθηνών, στο Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος (Deree College), καθώς και ιδιωτικά. Αναλαμβάνει τη φωνητική προετοιμασία θεατρικών παραστάσεων, τη διδασκαλία ρόλων μεμονωμένων ηθοποιών για το θέατρο και τον κινηματογράφο, καθώς και την προετοιμασία σπουδαστών του θεάτρου. Επίσης, εργάζεται  στο χώρο της επικοινωνίας, διδάσκοντας στελέχη επιχειρήσεων, εκφωνητές, τραγουδιστές, καθηγητές και πολιτικούς. Είναι υπεύθυνος της Σχολής Λόγου του Ωδείου Αθηνών.

H Ελένη Καραγιώργη είναι ηθοποιός με ειδίκευση στο θεατρικό παιχνίδι, μια συλλογική πειραματική δραστηριότητα που βασίζεται σε τεχνικές του θεάτρου και στοχεύει στην απελευθέρωση της έκφρασης και της δημιουργικότητας και στην ανάπτυξη των διαπροσωπικών σχέσεων σε κλίμα εμπιστοσύνης και ομαδικότητας, καθώς και στην αποδοχή της πολυμορφίας.Η Ελένη σπούδασε θέατρο και υποκριτική (τεχνικές Stanislavski, Grotowski, Living Theater) στο Πανεπιστήμιο Vincennes VIII στο Παρίσι. Είναι κάτοχος licence θεατρικών σπουδών (Παρίσι) και άδειας διδασκαλίας κλασσικού και σύγχρονου χορού (Ελλάδα). Συμμετείχε σε πολλά σεμινάρια με διάσημους δημιουργούς του μοντέρνου θεάτρου (Julian Beck - Living Theater, Eugenio Barba – Odin Theater, Roy Hart Theater, Michel Kokoswski, Segre Merlin, κλπ.) με θέματα όπως το θεατρικό παιχνίδι, ατομικός και συλλογικός αυτοσχεδιασμός, παντομίμα, φωνή και κίνηση, κα. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, συμμετείχε σε πρωταγωνιστικό ρόλο στην τηλεοπτική σειρά «Πατούχας» του Αλέξη Δαμιανού, και συνέχισε με τη συμμετοχή της σε επιλεγμένες ταινίες και θεατρικές παραστάσεις πειραματικού θεάτρου έως και σήμερα. Τα τελευταία χρόνια συνεργάστηκε με την ομάδα Blitz και το κέντρο Bios σε τέσσερις παραστάσεις καθώς και με την ομάδα «Nova Melancholia». Πρόσφατα συμμετείχε στην ταινία του Παντελή Βούλγαρη «Μικρά Αγγλία».Η κύρια επαγγελματική της ενασχόληση είναι η οργάνωση και διδασκαλία του θεατρικού παιχνιδιού. Συνεργάστηκε με ελληνικές και διεθνείς ΜΚΟ, πανεπιστήμια, πολιτιστικά κέντρα και άλλους οργανισμούς σε δραστηριότητες σχετικές με το θεατρικό παιχνίδι και την ενσωμάτωσή του στην εκπαίδευση, στην βοήθεια ατόμων με ειδικές ανάγκες, στην κοινωνική ένταξη εθνικών και θρησκευτικών μειονοτήτων. Παράλληλα, οργάνωσε και δίδαξε σε πολλά σεμινάρια θεατρικού παιχνιδιού για εκπαιδευτικούς, μεταξύ αυτών και πειραματική διδασκαλία στο κανονικό πρόγραμμα σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Για περισσότερα από 20 χρόνια, η Ελένη εργάστηκε ως υπεύθυνη πολιτιστικών δραστηριοτήτων και δασκάλα θεατρικού παιχνιδιού στη σχολή Χιλλ και σε άλλα γνωστά ιδιωτικά δημοτικά σχολεία. Συμμετείχε στη συγγραφή τεσσάρων βιβλίων για το θεατρικό παιχνίδι και την βιωματική και διαπολιτισμική εκπαίδευση

Η Μαρία Σούμπερτ είναι Θεατρολόγος - Δραματοθεραπεύτρια, με ΜΑ στην Πολιτιστική Πολιτική, Διοίκηση και Επικοινωνία. Εργάζεται στον τομέα της επικοινωνίας πολιτιστικών εκδηλώσεων και ως δραματοθεραπεύτρια στο Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας Αιών. Έχει συντονίσει ομάδες δραματοθεραπείας σε πληθυσμό με άνοια (2011), ψύχωση (2011-2012), καθώς και σε γονείς ατόμων σε απεξάρτηση (Σύλλογος Αντιμετώπισης της Τοξικοεξάρτησης, Πρόγραμμα Απεξάρτησης «ΘΗΣΕΑΣ» του Δήμου Καλλιθέας  (2012-2013), όπου συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες της εθελοντικά.

Μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδος ΕΔΠΕ.

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΓΝΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Στο Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας ΑΙΩΝ ξεκίνησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στη παιγνιοθεραπεία διάρκειας 4 ετών.

Η εκπαίδευση απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας, εκπαιδευτικούς, ηθοποιούς και γενικότερα σε πτυχιούχους των ανθρωπιστικών επιστημών.

Η παιγνιοθεραπεία εφαρμόζεται προληπτικά, διαγνωστικά και θεραπευτικά σε παιδιά και εφήβους, δίνοντας τους τη δυνατότητα να διερευνήσουν και να διαχειριστούν θέματα που τους απασχολούν, όπως φοβίες, σχέσεις, συμπεριφορές και δυσκολίες είτε με την οικογένεια είτε με το σχολείο.

Έχουν τη δυνατότητα να εξερευνήσουν τους ρόλους της καθημερινότητας τους, αναγνωρίζοντας ένα κοινωνικό και επαγγελματικό σύστημα ρόλων, να ανακαλύψουν και να καλλιεργήσουν τις δυνατότητες τους, να εκφραστούν δημιουργικά.

Το παιχνίδι μπορεί να λειτουργήσει ως αναπαράσταση της κοινωνικής ζωής, να διαμορφώσει αξίες, κανόνες, όρια και πλαίσια.

Όπως επισημαίνει ο Johan Huizinga , που εισάγει τον όρο Homo Ludens ( ο παίζων άνθρωπος) «το παιχνίδι γίνεται δυνατό, νοητό και κατανοητό μόνο όταν μια εισροή πνεύματος διακόπτει τον απόλυτο ντετερμινισμό του κόσμου. Η ύπαρξη ακριβώς του παιχνιδιού επιβεβαιώνει διαρκώς την υπέρλογη φύση της ανθρώπινης κατάστασης».

Ενώ ο D.W. Winnicott στο βιβλίο του «Παιχνίδι  και πραγματικότητα» εξετάζει τις πηγές του φαντασιακού στη ζωή μας και τη δυνατότητα του ατόμου να ζει δημιουργικά.

 

Δομή

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει ένα εισαγωγικό έτος και

τρία έτη κυρίως εκπαίδευσης part time

Η κυρίως εκπαίδευση περιλαμβάνει τα ακόλουθα μαθήματα- ενότητες (modules)

 

 

· Θεωρία ανάπτυξης παιδιού και θεωρία της ανάπτυξης του παιχνιδιού

· Θεωρία δεσμού και  αντικειμενοτρόπων σχέσεων

· Εισαγωγή στη θεωρία και στις τεχνικές της παιγνιοθεραπείας

· Μεθοδολογία της παιγνιοθεραπείας

· Πρακτική άσκηση με παιδιά και τις οικογένειες τους με εποπτεία

· Παρατήρηση βρεφών και παιδιών με εποπτεία

· Παιδοψυχολογία και ψυχοπαθολογία παιδιού

· Θεωρία της εξέλιξης του ανθρώπου

· Παιγνιοθεραπεία σε πλαίσια

· Μεθοδολογία έρευνας και γραπτές εργασίες

 

Κατά τη διάρκεια των σπουδών τους οι σπουδαστές έχουν υποχρέωση να παρακολουθήσουν τετραετή κύκλο προσωπικής θεραπείας

 

Υπεύθυνοι προγράμματος

Dr Στέλιος Κρασανάκης, Ψυχίατρος-Δραματοθεραπευτής-Σκηνοθέτης

Brenda Meldrum, BSc, MPPhil, RHPC Παιγνιοθεραπεύτρια-Δραματοθεραπεύτρια –Ψυχολόγος

 

Συνεργάζονται- διδάσκουν οι Ανθή Κασταμονίτου, Τζένη Σουμάκη καθώς και  παιγνιοθεραπευτές-παιδοψυχίατροι από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Χορηγείται πιστοποιητικό σπουδών που αναγνωρίζεται από την Ένωση Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδος ( ΕΔΠΕ)

 

 

 

Εκπαιδευτικό  πρόγραμμα  στην

Εκφραστική Θεραπεία μέσω Τεχνών

2018-2020

Στο Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας ΑΙΩΝ  συνεχίζεται το πρόγραμμα

εντατικών σπουδών στην Εκφραστική Θεραπεία  μέσω Τεχνών (Ιntermodal Clinical Εxpressive Τherapy) .

Τον Ιούνιο του 2018 αποφοίτησε η δεύτερη  γενιά των σπουδαστών μας και το Φθινόπωρο του 2018 ξεκινάει  ο νέος εκπαιδευτικός κύκλος  που θα ολοκληρωθεί σε 2 έτη.

Πιο συγκεκριμένα το πρόγραμμα αρχίζει  το τριήμερο  2, 3, 4 Νοεμβρίου και απευθύνεται στους επαγγελματίες των ανθρωπιστικών σπουδών μετά από προσωπική συνέντευξη και πλήρες βιογραφικό σημείωμα.


Το πρόγραμμα διευθύνεται από τον Dr Avi Goren-Bar, Κλινικό & Εκπαιδευτικό Ψυχολόγο, εκφραστικό Θεραπευτή, γνωστό για την εφαρμογή προγραμμάτων  της Εκφραστικής Θεραπείας μέσω Τεχνών στον Ευρωπαϊκό χώρο. Για την  υλοποίηση του προγράμματος συμμετέχουν  εκτός από τον Avi Goren-Bar και ομάδα συνεργατών από τις Ελένη Κουρλέση*, Κατερίνα Φωτιάδη*, Μαρία Μαραγκοπούλου*, Μαρίλη Τοπούζογλου* και Μαρκέλλα Μασούρα*.


Στόχοι του Προγράμματος:

Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα οφείλουν να  παρακολουθήσουν τις 120 εκπαιδευτικές ώρες ανά έτος κατανεμημένες σε 4 τακτά εντατικά σεμινάρια.

Η εκπαίδευση θα συνδυάζει  τη θεωρητική γνώση με τη βιωματική εμπειρία και την εποπτεία.

Μέχρι το τέλος των 2 ετών, οι συμμετέχοντες θα έχουν παρακολουθήσει 240 ώρες εντατικής εκπαίδευσης στον τομέα της  Εκφραστικής Θεραπείας μέσω των Τεχνών. Οι σπουδαστές του προγράμματος  οφείλουν να ξεκινήσουν πρακτική άσκηση στην  Εκφραστική Θεραπεία, η  οποία  θα βασίζεται στις αρχές  του προγράμματος. Επίσης συνιστάται για όσους δεν βρίσκονται ή δεν έχουν ολοκληρώσει τη θεραπευτική τους διαδικασία να την ξεκινήσουν.

Κάθε Εντατικό σεμινάριο- Μαραθώνιος  θα πραγματοποιείται  απόγευμα  Παρασκευής  έως και Κυριακή βράδυ. (Παρασκευή 17.00-22.00, Σάββατο και Κυριακή  10.00 π.μ.-20.00μ.μ.)

Ημερομηνίες σεμιναρίων:

1οΣεμινάριο: Παρασκευή 2, Σάββατο 3, Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2018.

2ο Σεμινάριο: Παρασκευή 11, Σάββατο 12, Κυριακή 13  Ιανουαρίου 2019.

3ο Σεμινάριο: Παρασκευή 12, Σάββατο 13, Κυριακή 14 Απριλίου 2019.

4ο Σεμινάριο: Παρασκευή 7, Σάββατο 8, Κυριακή 9 Ιουνίου 2019.


Οι θεματικές του προγράμματος είναι:


Οι βασικές έννοιες στην Εκφραστική Θεραπεία Art Therapy (Δημιουργικός άξονας -  ένα διαγνωστικό και παρεμβατικό μέσον στην Κλινική Εκφραστική Θεραπεία μέσω Τεχνών)

Η εφαρμογή της  θεωρίας του Jung στην Εκφραστική Θεραπεία μέσω Τεχνών.

Η εφαρμογή της Ψυχολογίας του εαυτού και των σχέσεων Αντικειμένου στην Εκφραστική Θεραπεία μέσω Τεχνών.

Η  μέθοδος Gestalt στην Εκφραστική Θεραπεία  μέσω Τεχνών.

Η αξιοποίηση των εικαστικών ,της μουσικής και της κίνησης στη Εκφραστική Θεραπεία μέσω Τεχνών (Το Μοντέλο της εναλλαγής-μετασχηματισμού μεταξύ διαφορετικών θεραπευτικών προσεγγίσεων).

Οι Ψυχοθεραπευτικές μελέτες στην Εκφραστική Θεραπεία μέσω Τεχνών: Μεταβίβαση-αντιμεταβίβαση, διαδικασία και απόρριψη

Η εφαρμογή της Εκφραστικής Θεραπείας μέσω Τεχνών σε ζευγάρια και οικογένειες

Η Διαδικασία Ομάδας στην Εκφραστική Θεραπεία μέσω Τεχνών


Κόστος συμμετοχής ανά τριήμερο 270 ευρώ+ΦΠΑ.

Με την ολοκλήρωση του διετούς προγράμματος θα χορηγείται πιστοποιητικό σπουδών στην Εκφραστική Θεραπεία μέσω Τεχνών.


Πληροφορίες στο τηλέφωνο : 2107258741- 2107258766

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.



Η Ελένη Κουρλέση είναι Κοινωνική Λειτουργός, έχει σπουδάσει μουσική και έχει ειδικευτεί στην Κλινική Eκφραστική Ψυχοθεραπεία μέσα από το Συνδυασμό Διαφορετικών Καλλιτεχνικών Μέσων (Ιntermodal Clinical Εxpressive Τherapy), από τον Dr Avi Goren-Bar, στην πρώτη γενιά εκφραστικών θεραπευτών στην Ελλάδα. Επίσης, έχει εκπαιδευτεί στη Γνωσιακή Αναλυτική Ψυχοθεραπεία, έχει παρακολουθήσει εκπαιδευτικά σεμινάρια της Συστημικής Προσέγγισης και έχει ολοκληρώσει το 1ο επίπεδο εκπαίδευσης  στο Theta Healing. Συνεργάζεται με το Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας ΑΙΩΝ διδάσκοντας στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Κλινικής Εκφραστικής Ψυχοθεραπείας» ως μέλος της ομάδας εκπαιδευτών του Dr. Avi Goren Bar. Εργάζεται από το 2007 στο Κέντρο Πρόληψης, Αχαΐας Καλλίπολις, στην Πάτρα, στον τομέα της προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας σε εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς, εθελοντές και νέους. Έxει εργαστεί στον τομέα της Κοινοτικής Ψυχιατρικής μέσα από την υποστήριξη και τη συμβουλευτική ατόμων που πάσχουν από ψυχική νόσο.


Η Κατερίνα Φωτιάδη είναι ψυχολόγος και Εκφραστική Ψυχοθεραπεύτρια. Συνεργάζεται από το 2014 με το Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας ΑΙΩΝ, διδάσκοντας στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος του Dr. Avi Goren Bar.  Έχει ολοκληρώσει σπουδές Ψυχολογίας, με B.Sc. Psychology στο University of Reading της Βρετανίας το 2003. Έχει εκπαιδευτεί στην Compassion Focused Therapy. Έχει παρακολουθήσει εκπαίδευση στην Ανάλυση Ονείρων με επιρροές από Κάπλαν-Γουίλλιαμς, Γιούνγκ, Φροϋντ και άλλων. Παρακολουθεί συνέδρια Ψυχοθεραπευτικής θεματολογίας, Ψυχολογίας & Ψυχιατρικής και πραγματοποιεί βιωματικά-εκπαιδευτικά σεμινάρια. Οδηγεί σεμινάρια/εργαστήρια Εκφραστικής Ψυχοθεραπείας μέσω Τεχνών. Έχει προσφέρει εθελοντική εργασία στο δίκτυο κοινωνικής προσφοράς "Συνύπαρξη" ως ψυχοθεραπεύτρια. Εργάζεται ψυχοθεραπευτικά μέσω τέχνης με όλες τις ηλικίες.


Η Μαρία Μαραγκοπούλου είναι Υπαρξιακή Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια - Οικογενειακή Θεραπεύτρια (Ψυχοθεραπευτικό και Εκπαιδευτικό Κέντρο ΑΝΤΙΣΤΙΞΗ)  με μεγάλη κλινική και εκπαιδευτική εμπειρία τα τελευταία 15 χρόνια, σε χώρους θεραπείας, πρόληψης και εκπαίδευσης. Είναι Κοινωνική Λειτουργός, απόφοιτη του ΤΕΙ Κοινωνικής Εργασίας Αθήνας. Έχει ειδικευτεί στο Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας ΑΙΩΝ, στην Κλινική Eκφραστική Ψυχοθεραπεία μέσα από το Συνδυασμό Διαφορετικών Καλλιτεχνικών Μέσων (Ιntermodal Clinical Εxpressive Τherapy), από τον Dr Avi Goren-Bar, του οποίου υπήρξε βοηθός. Έχει διατελέσει συντονίστρια θεραπευτών σε ομάδα εκπαίδευσης και πρακτικής. Είναι αριστούχος κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στην Κοινωνική Ψυχιατρική – Παιδοψυχιατρική, της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Έχει υπάρξει συνεργάτιδα του Πανεπιστημίου Αθηνών και του ΤΕΙ Αθήνας. Είναι μέλος της ΕΛΕΣΥΘ (Ελληνικής Εταιρίας Συστημικής Θεραπείας) και του ΣΚΛΕ (Συλλόγου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδας).


Η Μαρίλη Τοπούζογλου είναι ψυχολόγος απόφοιτη του Πανεπιστημίου της Ουαλίας, έχει σπουδάσει Creative Industries στο Greenwich πανεπιστήμιο της Αγγλίας και έχει ειδικευτεί στην κλινική εκφραστική ψυχοθεραπεία μέσω τέχνης στο Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας ΑΙΩΝ. Συνεργάζεται με τον Dr. Avi Goren Bar στο Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας ΑΙΩΝ και με το κέντρο ψυχολογικών υπηρεσιών ‘Άερτον’. Είναι συνεργάτης της εταιρείας Greek Philosophy Experiences όπου μαζί με τον Avi Goren Bar και άλλους συναδέρφους οργανώνουν προγράμματα προσωπικής ανάπτυξης μέσω εκφραστικής θεραπείας στην Ελλάδα. Είναι μέλος της ομάδας Prouds (Proud Parents Proud Children) που σκοπό έχει την ευαισθητοποίηση της οικογένειας. Οργανώνει  εργαστήρια εκφραστικής ψυχοθεραπείας σε χώρους ψυχικής υγείας.Είναι ιδρυτικό μέλος της  θεατρικής ομάδας observartory. Είναι μέλος του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων, της Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής και του δικτύου κοινωνικής αλληλεγγύης και ψυχολογικής υποστήριξης ‘Συνύπαρξη’.


Η Μαρκέλλα Μασούρα εικαστική ψυχοθεραπεύτρια (ΕΑP), εκπαιδεύτηκε στην Εκφραστική Ψυχοθεραπεία μέσω των τεχνών με τον Dr. Αvi Goren Bar, ενώ αργότερα παρακολούθησε και την εκπαίδευση Jungian Coaching στην Κωσταντινούπολη. Σήμερα ανήκει στην ομάδα Εκπαιδευτών του Avi Goren Bar (διετές πρόγραμμα εκφραστικής θεραπείας στο Ινστιτούτου Δραματοθεραπείας ΑΙΩΝ), και στην ομάδα βοηθών στο Jungian Coaching, ενώ τέλος ανέλαβε την διοργάνωση της πρώτης εκπαίδευσης Jungian Coaching στην Αθήνα. Είναι ιδρυτικό μέλος του ελληνικού συλλόγου θεραπευτών μέσω τέχνης και jungian coaches. Η πρότερη εκπαίδευση της και μετεκπαίδευση της στην επικοινωνία και τις διεθνείς σχέσεις στο εξωτερικό, αλλά και η δεκαπεντάχρονη εμπειρία της στον χώρο της επικοινωνίας τόσο σε πολυεθνικές εταιρείες όσο και με την προσωπική της επιχειρηματική δραστηριότητα στον ελλαδικό χώρο της επικοινωνίας, αποτελούν σημαντικά όπλα στην φαρέτρα της στην δραστηριοποίησή της ως Coach. Με πολλά χρόνια προσωπικής ατομικής και ομαδικής ψυχοθεραπείας, με πρακτική σε διαφορετικούς χώρους ψυχικής υγείας, σήμερα συνεργάζεται με την Ψυχιατρική Κλινική Γαλήνη, την Εταιρία Νόσου Alzheimer, ενώ εργάζεται και ιδιωτικά συντονίζοντας ατομικές και ομαδικές συνεδρίες.

________________________________________






 

 

 

Σεμιναριο

Εκπαίδευση στην Εποπτεία

Σεμινάριο με τον Mooli lahad 23-24 Νοεμβρίου 2019

Περισσότερα στα τελευταία νέα